Op het moment dat we elkaar ‘ellebogen’, omdat handen schudden niet meer van deze tijd is, zeg jij volmondig JA! tegen het voorstel en ondertekent het contract. De startdatum van je Ka-Ching copywriting project is klaar en je doet een aanbetaling van 50%. Want voor Koefnoen gaat de zon op.
De formaliteiten zijn afgerond en ik ga voor je aan de bak om potten-brekende, wereldschokkende, maar vooral
Kassa-rinkelende copy voor je te schrijven op basis van:
- Gedetailleerde vragenlijst
- 30 minuten opvolgsessie via Skype
- Uitgebreid industrie + marktonderzoek
- Concurrentieanalyse
- Klantenfeedback
Ik stel je zoveel mogelijk vragen vooraf, zo hebben we een concreet startpunt en ben jij voorlopig van mijn onstuitbare nieuwsgierigheid af.
Voor jouw doelgroep ben ik de externe luis-in-de-pels die ze de oren van het lijf vraagt over al hun wensen én ergernissen. Alles om voor jou de ideale copy te destilleren.
Ik zal:
- Inzoomen op de huidige branding
- Een gevoel krijgen voor de toon waar jij naar zoekt
- Je droomklant vormgeven
- De pijnpunten van je klanten blootleggen en parreren
- De sluwe tactieken van je concurrenten tonen
Ik zal misschien:
- Mijn licht laten schijnen over voorgaande sales-campagnes
- Gesprekken voeren met je meest gewaardeerde klanten
- Relevante werknemers naar hun inzichten vragen.
Nadat ik volledig in de Baantjer modus ben gegaan beweeg ik mijzelf naar het toetsenbord. De kansen die ik in kaart heb gebracht komen je kant op.
Dit overzicht geeft een duidelijk overzicht van de copy, zodat jij in één oogopslag kunt zien welke berichten en concepten er per pagina worden behandeld.
Het geheime ingrediënt.
Zodra de ruwe versie is beoordeeld en goedgekeurd, zal ik mijn geheime copywriting technieken aan het werk zetten om een indrukwekkend eerste concept te produceren vóór de afgesproken deadline.
(Opmerking: de eerste versie zal worden bezaaid met veel vervolgcommentaar en vragen.)